Diferencia entre revisiones de «Segundas taifas»

De Biquipedia
Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
EmausBot (descutir | contrebucions)
m r2.6.4) (Robot Adhibito: Modificato: fr:Deuxième période de taïfas
Linia 32: Linia 32:


[[es:Segundos reinos de taifas]]
[[es:Segundos reinos de taifas]]
[[fr:Seconde période de taïfas]]
[[fr:Deuxième période de taïfas]]

Versión d'o 09:24 25 ago 2011

As segundas taifas estioron unos reinos islamicos independients que amaneixioron en a Peninsula Iberica quan os almorabetz encomenzoron a entrar en un periodo de decadencia y que duroron dica a invasión almuade.

As sublevacions anti-almorabetz encomenzoron en o surueste d'a peninsula entre os anyos 1143 y 1144, empentatas por una secta conoixita como muridim. Os muridim plegoron a dominar L'Algarve, Badajoz y Cordoba.

O senyor d'a taifa de Rueda Sayf Al Dawla d'a familia d'os Banu Hud se declaró vasallo d'Alfonso VII de Castiella y consiguió reinar en a Taifa de Murcia. A la suya muerte en 1146 fue sucedito por Ibn Iyad, que morió en l'anyo 1147 y fue sucedito por Ibn Mardanis, o celebre rei Lop, con qui a Taifa de Murcia arribó en o suyo apocheu, conquerindo Valencia y territorios en Andalucía oriental. O rei Lop contaba con l'aduya d'os cristians. Manimenos dimpués d'un periodo d'estabilidad y de gran desembolique economico a la fin no podió resistir a invasión almuade. A resistencia anti-almuade d'o rei Lop fació que a reconquiesta aragonesa no s'aturase quan a invasión almuade como se desvinió con a reconquiesta castellana.

En as Balears una familia almorabet consiguió mantener-se independient d'os almuades dende l'anyo 1146 dica l'anyo 1203.

Lista de segundas taifas