Diferencia entre revisiones de «Azute»

De Biquipedia
Contenido eliminado Contenido añadido
AraBot (descutir | contrebucions)
m clean up, replaced: serbir → servir
a veyer si acotolamos a letra A d'a lista
Linia 1: Linia 1:
:''Iste articlo ye sobre una estructura t'aturar l'augua d'un río; ta o lugar de Zuera, se veiga '''[[Azut (Zuera)]]'''''.
{{Grafía_87}}
:''Iste articlo ye sobre una estrutura t'aturar l'augua d'un río; ta o lugar de Zuera, se veiga '''[[Azut (Zuera)]]'''''.
[[Imachen:Azud de Pignatelli (río Ebro).jpg|thumb|230px|Azute de Pignatelli en l'[[Ebro]].]]
[[Imachen:Azud de Pignatelli (río Ebro).jpg|thumb|230px|Azute de Pignatelli en l'[[Ebro]].]]
Un '''azute''' (de l'[[idioma arabe|arabe]] ''"as sad"'' con o significato de "barrera") ye una estrutura que premite aturar l'augua d'un río, fendo puyar o ran e deribando parti d'iste cabal a bella [[zeica]] u [[canal de riego|canal]].
Un '''azute''' (de l'[[idioma arabe|arabe]] ''"as sad"'' con o significato de "barrera") ye una estructura que premite aturar l'augua d'un río, fendo puyar o ran y deribando parti d'iste cabal a bella [[zeica]] u [[canal de riego|canal]].


Reyalment ye una [[entibadera]], pero gosa emplegar-se a denominación d'orichen arabe quan se charra de entibaderas de chicota grandaria e d'orichen musulmán.
Realment ye una [[entibadera]], pero gosa emplegar-se a denominación d'orichen arabe quan se charra de entibaderas de chicota grandaria y d'orichen musulmán.


L'azute, ye parti important en os sistemas de riego por metodos tradizionals, tamién chunto a las zeicas forman un sistema idraulico, que a más de servir d'uso ta o riego, alimentaba os labaders, abrebadors t'animals, e incluso se emplegaba a fuerza de l'augua ta os molins d'augua.
L'azute, ye parti important en os sistemas de riego por metodos tradicionals, tamién chunto a las zeicas forman un sistema hidraulico, que a más de servir d'uso ta o riego, alimentaba os [[lavader]]s, [[abrebador]]s t'animals, y incluso se emplegaba a fuerza de l'augua ta os molins d'augua.


Istos sistemas continan emplegando-se en a zona mediterrania prenzipalment en a [[güerta de Valencia]] e a [[güerta de Murcia]].
Istos sistemas continan emplegando-se en a zona mediterrania prencipalment en a [[Huerta de Valencia]] y a [[Huerta de Murcia]].


[[Categoría:Incheniería hidraulica]]
[[Categoría:Incheniería hidraulica]]

Versión d'o 10:01 1 may 2011

Iste articlo ye sobre una estructura t'aturar l'augua d'un río; ta o lugar de Zuera, se veiga Azut (Zuera).
Azute de Pignatelli en l'Ebro.

Un azute (de l'arabe "as sad" con o significato de "barrera") ye una estructura que premite aturar l'augua d'un río, fendo puyar o ran y deribando parti d'iste cabal a bella zeica u canal.

Realment ye una entibadera, pero gosa emplegar-se a denominación d'orichen arabe quan se charra de entibaderas de chicota grandaria y d'orichen musulmán.

L'azute, ye parti important en os sistemas de riego por metodos tradicionals, tamién chunto a las zeicas forman un sistema hidraulico, que a más de servir d'uso ta o riego, alimentaba os lavaders, abrebadors t'animals, y incluso se emplegaba a fuerza de l'augua ta os molins d'augua.

Istos sistemas continan emplegando-se en a zona mediterrania prencipalment en a Huerta de Valencia y a Huerta de Murcia.