Diferencia entre revisiones de «Comunidat de Teruel»

De Biquipedia
Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
MystBot (descutir | contrebucions)
m r2.7.1) (Robot Adhibito: en:Teruel Community
Linia 44: Linia 44:
[[ca:Comunitat de Terol]]
[[ca:Comunitat de Terol]]
[[de:Comunidad de Teruel]]
[[de:Comunidad de Teruel]]
[[en:Teruel Community]]
[[es:Comunidad de Teruel]]
[[es:Comunidad de Teruel]]
[[fr:Comunidad de Teruel]]
[[fr:Comunidad de Teruel]]

Versión d'o 20:45 16 abr 2011

Plantilla:Infotabla comarca A Comunidat de Teruel ye una comarca situata en a provincia de Teruel. Coincide en nombre con l'antiga Comunidat de Teruel, que s'estendillaba tamién por tierras de Gúdar Chabalambre y por bells lugars d'as Cuencas Meneras.

  • Capital: Teruel
  • Superficie: 2.791,6 km²
  • Población: 43.273 habitants

Cheografía fisica

A comunidat de Teruel ye situata principalment en una fosa tectonica y as sierras d'a redolata (Palomera, Pobo, ecetra...). Esta fosa tectonica recibe a denominación de Fosa d'Alfambra por o menos a lo norte de Teruel, ciudat on l'Alfambra desemboca en o río Guadalaviar, río més important que provién d'a Sierra d'Albarracín y que manimenos sigue a mesma dirección de l'Alfambra enta o sud. Por convención bells cheografos decidioron dicir Turia a la unión d'estos dos ríos, sin parar cuenta en a tradición toponimia aragonesa.

Una part d'a Comunidat de Teruel corresponde a la Fosa d'o Xiloca.

Mugas

Muga a lo norte con as comarcas de Xiloca y Cuencas Meneras, a l'ueste con a Sierra d'Albarrazín, a l'este con Mayestrato y Gúdar-Chabalambre y a lo sud con Cuenca.

Economía

A economía tradicional de bells lugars d'a Comunidat se basaba en a ganadería transuant y en o cautivo de pereras en a ribera de l'Alfambra y Guadalaviar, ribera actualment ocupata por choperas.

A industria en a comarca se concentra principalment en a suya capital, Teruel, ciudat con muita población chubilata y con muitos funcionarios. En as atras poblacions d'a comarca destaca la ganadería, gracias a la elavoración de pernil con denominación d'orichen. Tamién son importants ta la suya economía o turismo, actualment, que ha recibito un buen empentón con a creyación d'o Parque Paleontolochico de Galv y o parque tematico Dinopolis.

Se veiga tamién



 
Comarcas d'Aragón
Bandera d'Aragón
Alto Galligo · Andorra-Sierra d'Arcos · Aranda · Baixo Aragón · Baixo Aragón-Casp · Baixo Martín · Campo de Belchit · Campo de Borcha · Campo de Carinyena · Campo de Daroca · Chacetania · Cinca Baixa · Cinca Meya · Cinco Villas · Comarca Central · Comunidat de Calatayú · Comunidat de Teruel · Cuencas Meneras · Gúdar-Chabalambre · Litera · Mayestrato · Matarranya · Monegros · Plana de Uesca · Ribagorza · Ribera Alta d'Ebro · Ribera Baixa d'Ebro · Sierra d'Albarracín · Sobrarbe · Semontano de Balbastro · Tarazona y Moncayo · Xiloca · Val de Xalón