Diferencia entre revisiones de «Seculs»

De Biquipedia
Contenido eliminado Contenido añadido
SieBot (descutir | contrebucions)
m robot Añadido: sk:Sikuli (Rumunsko)
VolkovBot (descutir | contrebucions)
m r2.5.1) (robot Modificado: en:Szekelys
Linia 37: Linia 37:
[[de:Szekler]]
[[de:Szekler]]
[[dsb:Sekele]]
[[dsb:Sekele]]
[[en:Székely]]
[[en:Szekelys]]
[[eo:Sikuloj]]
[[eo:Sikuloj]]
[[es:Székely]]
[[es:Székely]]

Versión d'o 10:18 3 feb 2011

Plantilla:Pueblo Os seculs (secui en rumán, siculi en latín) son un pueblo que habita l'este de Transilvania, baixo os Carpatos orientals estando mayoritarios en as provincias de Covaşna y Harguiţa. Actualment charran un dialecto hongaro propio, pero se suposa que en o pasato yeran un pueblo turqués. Son de relichión cristiana catolica. Descienden d'un pueblo establito por os hongaros pa defender a suya muga oriental en os Carpatos a cambeyo de privilechios y libertatz.

Historia

Existe a teoría que los relaciona con a tribu kabar, (a tribu "rebel") una tribu no hongara que emigró chunto con os hongaros y en a que hi heba alans, bulgaros y gazaros. En o libro semilechendario Gesta Hungarorum mencionan Khazaros en l'ueste de Rumanía en l'inte que encomienza a suya conquiesta por os reis hongaros. D'alcuerdo con esta teoría ixos gazaros que contribuiban a la conquiesta de Transilvania esdebenirían os seculs sieglos més tarde, establitos en o cabo de Transilvania defendendo a muga oriental d'o Reino de Hongría contra os pueblos d'as estepas a cambeyo de privilechios, d'a mesma traza que os cosacos dende os sieglo XVI u os repobladors baixo o rechimen d'aprisio en a Estremadura Aragonesa quan a Edat Meya.

Curiosidatz

Dica fa pocos sieglos manteneba l'uso de l'alfabeto turqués, (dito runico encara que as runas turquesas no tiengan relación con as runas escandinavas).