Entidat local menor

De Biquipedia
(Reendrezau dende Entidat Local Menor)
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

Una entidad local menor ye o equivalent en Aragón, Castiella y Leyón y Galicia a lo que a lechislación espanyola define como "Entidat d'ambito territorial inferior a o municipio". En Andalucía se conoixe como entidat local autonoma, en Catalunya como entidad municipal descentralizata y en o País Valenciano y a Rechión de Murcia como pedanía. As entidaz locals menors tienen personalidat y capacidat churidica plena ta o exercicio d'as competencias que a lechislación les reconoixe en cada caso.

Entidaz locals menors en Aragón[editar | modificar o codigo]

En Aragón, con o nombre d'entidaz locals menors, s'establioron por a Lei 7/1999, d'Administración Local d'Aragón,[1] y se regulan a traviés d'o Decreto 346/2002, d'o Gubierno d'Aragón, por o que s'apreba o Reglamento de Territorio y Población d'as Entidaz Locals d'Aragón,[2] encara que d'antis mas ya s'heban creyato Entidaz Locals Menores baixo emparo d'o Reyal Decreto Lechislativo 781/1986 (como por eixemplo, Fuencalderas en 1996[3]).

Asinas, os nuclios de población, que debito a la importancia d'o nuclio o d'as suyas actividaz, que no reúnen as condicions necesarias ta a creyación d'un municipio pueden constituir-sen en Entidat Local Menor.

Referencias[editar | modificar o codigo]

  1. (es) Ley 7/1999, de 9 de abril, de Administración Local de Aragón. BOA nº 43 de 17 de abril de 1999.
  2. (es) Decreto 346/2002, de 19 de noviembre, del Gobierno de Aragón, por el que se aprueba el Reglamento de Territorio y Población de las Entidades Locales de Aragón. BOA nº 139 de 25 de noviembre de 2002
  3. (es) Decreto 100/1996, de 28 de mayo, del Gobierno de Aragón, por el que se aprueba la constitución de la entidad de ámbito territorial inferior al municipal de Fuencalderas, del municipio de Biel-Fuencalderas, de la provincia de Zaragoza. BOA Nº 67 de 10 de junio de 1996.

Se veiga tamién[editar | modificar o codigo]