Diccionario de voces aragonesas, precedido de una introducción filológico-histórica

De Biquipedia
(Reendrezau dende Diccionario de Borao)
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Diccionario de voces aragonesas
Información cheneral
Autor Gerónimo Borao y Clemente
Chenero literario Lexicografía
Subchenero Diccionario
Versión orichinal en castellano
Títol orichinal Diccionario de voces aragonesas, precedido de una introducción filológico-histórica
Editorial Imprenta y Librería de D. Calisto Ariño
Ciudat Zaragoza
País Aragón
Estato Espanya
Calendata de
publicación
1859
Pachinas 268
ISBN ISBN 84-9761-673-1

O Diccionario de voces aragonesas, que lieva por subtítol precedido de una Introducción filológico-histórica, ye un diccionario bilingüe monodireccional aragonés-castellano escrito por o catedratico aragonés de luenga espanyola Gerónimo Borao y publicau en 1859. Contiene 2959 lemas en aragonés y castellano d'Aragón que yeran d'uso regular por ixas envueltas, con as suyas correspondencias en castellano stándard.

O diccionario conta tamién con una larga introducción, que se prolarga sobre 99 d'as 268 pachinas que tiene a obra, en a cual l'autor divaga sobre a Historia d'Aragón y Navarra y sobre a situación lingüistica que estes territorios, y especialment Aragón, tienen en o conchunto d'as luengas d'Espanya. A dita introducción tamién manifiesta os motivos de l'autor pa confeccionar o diccionario, entre os que destaca la necesidat de preservar as parolas d'una manera de parlar que ya en ixos anyos piensa Borao que ye condenada a perder-se.