Descusión:Eufonía

De Biquipedia
Ir a la navegación Ir a la búsqueda

Copio lo que escribe Frago sobre calella y callizo:

se comprueba que en la parte occidental de la Ribera en nav-arag callella (y su variante disimilada calella) ha sido reemplazado por el cast calleja, de modo exclusivo en todo el segmento navarro y en los puntos aragoneses de Boquiñeni y Alcalá; el resto de la franja ribereña atestigua el uso de la forma castellana en convivencia con otra voz dialectal: callizo, "calle sin salida", "calleja la que dan las puertas de los corrales" (en Tauste, y desde Alagón a Caspe)

.--EBRO 11:43 3 may 2010 (UTC)

Adibo que "callizo" ye de muito emplego en as Cinco Villas, mesmo en Eixeya. Antiparte, se puet trobar como apellito. --Manuel Trujillo Berges 11:47 3 may 2010 (UTC)

CALEJA, PELEJO, COLEJA[editar código]

As formas caleja y pelejo se replegan en Arandiga. A forma coleja en Tarazona. Bi ha constancia medieval de calella en Tarazona (Libro de os Chudios de Tarazona de Motis Dolader). Y bi ha constancia de callizo en Tarazona y lugars d'o samontano moncaino dica agora u fa bien poco. Por cierto en Aragonés medieval de a muga con o castellano se replega a forma cal ta decir qualcosa parellana a carrera (que en derivaria callizo), y mesmo queda una carrera en Tarazona que agora se diz Caldenoguea y en a edat media Cal de Lohea. (Cal-calella-callizo; val-valello-valluenga; piel-pelello-pelleta;...)

Dabi