Depresión de Calatayú y Mont Albán

De Biquipedia
Ir ta: navego, busca

La depresión de Calatayú y Mont Albán ye un aria topograficament baixa adintro de lo Sistema Iberico y con la mesma dirección NO-SE entre un conchunto de sierras que bi ha a lo nordeste (Sierra de la Virchen, Sierra de Bicort, Sierra Modorra, Sierra de Peco, Sierra de Cucalón, ecetra) y un atro que bi ha a lo sudueste (Sierra de Pardos, Sierra de Santa Cruz, ecetra).

Corresponde a una antiga cuenca sedimentaria que se plenó con materials terciarios[1], y que dimpués de plenar-se fue afectada por procesos de tectonica distensiva (fundimiento de la fuesa de Daroca[2]), y de captura fluvial[3].

Encara que bell autor s'ha referiu a la depresión de Calatayú y Mont-albán como una fuesa tectonica, no en ye estrictament porque en qualques marguins bi ha contactos estructurals como cabalgamientos[4], diferents a las fallas que se'n podría esperar.

En descripcions cheograficas u cheolochicas locals recibe la denominación de "depresión de Calatayú" u "fuesa de Calatayú" en la part correspondient a la provincia de Zaragoza y "depresión de Mont-albán" u "fuesa de Mont Albán" en la part correspondient a la provincia de Teruel[4]. La part correspondient a la compleganza alta de La Uerba corresponde a la comarca natural de Campo Romanos.

Referencias[editar | editar código]

  1. (es) Eduardo Viñuales Cobos (coordinador): Red natural de Aragón. nº 18, Jiloca Prames, 2007. p 17.
  2. (es) F.J Gracia Prieto: Tectónica pliocena en la Fosa de Daroca (prov. de Zaragoza). Geogaceta, 11, 1992. pp 127-129.
  3. (es) Prensa Diaria Aragonesa: Los ríos de Aragón. El Río Huerva. El Periódico de Aragón, Diputación General de Aragón, 2005, p 52
  4. 4,0 4,1 (es) Jose Luís Peña Monne et al. : Geomorfología de la Provincia de Teruel. Instituto de estudios turolenses, 1984. p 77.

Bibliografía[editar | editar código]

Se veiga tamién[editar | editar código]