Cultura celtiberica

De Biquipedia
(Reendrezau dende Cultura zeltiberica)
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

A cultura celtiberica yera una cultura que se desembolicó en a part nororiental d'a Meseta y Sistema Iberico en a II Edat de Fierro.

Representa a extensión de determinaus elementos culturals d'a cultura iberica por tierras de mas a l'interior, entre comunidaz de luenga indoeuropea celta, que antes heban desembolicau atras culturas como a cultura protoceltiberica u a cultura d'os castros sorians, relacionadas con a cultura d'os campos d'urnas.

Entre os elementos ibers d'esta cultura tenemos a organización en ciudaz-estato, influencias ceramicas, y l'alfabeto iberico (encara que puede estar que a difusión d'este alfabeto ye d'epoca romana).

I trobamos entre os elementos no ibers a luenga celtibera, a vestimenta y a relichión.

No i heba una deseparación neta entre a cultura iberica de l'Ebro y a cultura celtiberica por o que fa a a cultura material trobada en os chacimientos. Lo que veyemos ye un cambio progresivo en a Depresión d'Ebro y Sistema Iberico.

A cultura celtiberica corresponde con os zaguers pueblos que os romanos diciban celtibers: arevacos, pelendons, lusons, belos y titos. No citaus pos as fuents clasicas tenemos a os belaiscos de La Uerba, conoixius por l'arqueolochía.

Se veiga tamién[editar | modificar o codigo]