Cuesta (cheomorfolochía estructural)

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Lo castiello de Chiribeta ye en lo cabalto d'una cuesta.
Esquema de succesión de cuestas.

Una cuesta ye una clase de forma de releu que consiste en un estrato resistent a la erosión, (u un conchunto d'estos estratos), con una inclinación de menos de 45º[1] que resalta en lo terreno con un cinglo. D'esta traza bi ha una elevacion luengas y asimetrica con dos versants, l'auna un cinglo cuasi vertical y l'atra coincident con lo teito de lo estrato superior, con muita menor pendient y que representa una superficie estructural. Lo cinglo ye lo frent por a on s'erosionan ixos estratos.

Las cuestas caracterizan un tipo d'"estilo tectonico", lo estilo churasico (dito asinas por haber estau descrito en lo Jura). Este estilo consiste en plegos amplos, por un regular simetricos u liucherament verchents, situaus unos a continación d'atros, y erosionaus y que en la superficie se manifiestan por una succesión de cuestas. En ciertos sectors de lo Sistema Iberico bi ha estilo churasico con cuestas, sobre tot en lo norte, cerca de la Depresión d'Ebro.

La palabra cuesta ye un termin usual entre los cheomorfologos a livel internacional ye amprada de lo castellano, y esta palabra presenta en castellano lo significau cheneral de "costera" en aragonés.

Referencias[editar | modificar o codigo]

  1. (es) Ánchel Belmonte Ribas: Guía Geológica del Pirineo, Editorial Pirineo.