Cruzada de Chaime I

De Biquipedia
(Reendrezau dende Cruzata de Chaime I)
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Cruzada de Chaime I
[[]]

Información cheneral
Calendata: 1269
Puesto: Sant Chuan d'Acre
Resultau: Redota d'a Corona d'Aragón
En conflicto
Corona d'Aragón. Dinastía ayyubí
Comandants
Ferrando Sanchez de Castro
Pero Ferrández d'Íxar
Baybars I
Soldaus
2.500 hombres ?

A Cruzada de Chaime I estió una prebatina fracasada de cruzada en l'anyo 1269,[1] que habría estau a novena cruzada.

Chaime I d'Aragón yera en Toledo en nadal de l'anyo 1268 pa asistir a la primera misa de su fillo o infant Sancho d'Aragón, arcebispe d'esta ciudat y recibió una embaixada d'o Ilkhanato de Persia ninviada por Abaqa Khan, que li ofreixeba aduya en una expedición contra Tierra Santa que prochectaba o rei y en a que sería embrecau tamién l'emperador de Romanya Miguel VIII Paleologo.

O 4 de setiembre de 1269 salió de Barcelona u estol de 30 naus grans y cualques galeras, con ueitocientos hombres trigaus, almogavars, templers, hespitalers y os fillos bordes d'o rei Ferrando Sanchez de Castro y Pero Ferrández d'Íxar, un exercito total de 2.500 hombres. A empresa estió un fracaso total por una tronada que obligó a la galera reyal a cubillar-se en Aigües Mortes, cerca de Montpeller, on o rei desembarcó y tornó por tierra a Catalunya mientres només que 11 naus consiguioron arribar a la fin a Sant Chuan d'Acre dirichidas por Ferrando Sánchez de Castro y Pero Ferrández d'Íxar. L'arribada de refuerzos cristianos fue respuesta por o soldán Baybars I con un ataque sobre Acre que causó muitas baixas en os cruzaus.[2]

En o concilio de León d'el Roine de 1274, Chaime ofreixió agafar a cruz pero o suyo ofreiximiento no tenió acullida.

Referencias[editar | modificar o codigo]