Cofradía de la muy Ilustre y Antiquísima Esclavitud de Jesús Nazareno y Conversión de Santa María Magdalena

De Biquipedia
Ir a la navegación Ir a la búsqueda
Cofradía de la muy Ilustre y Antiquísima Esclavitud de Jesús Nazareno y Conversión de Santa María Magdalena
Escudo Nazareno.png
Cofrades de Jesús Nazareno y Conversión de Santa María Magdalena (Zaragoza).jpg
Información cheneral
Establita 1759
Seu San Miguel de los Navarros
Cofadres 1050
Pasos 2
Uniforme Tunica y tercerol moratos

A Cofradía de la muy Ilustre y Antiquísima Esclavitud de Jesús Nazareno y Conversión de Santa María Magdalena (en aragonés Cofadría d'a muit Ilustre y Antiquísma Esclavitut de Chesús Nazareno y Conversión de Santa María Malena) ye una cofadría d'a Semana Santa zaragozana.

Historia[editar | editar código]

Chesús Nazareno.

Ye una d'as cofadrías mas antigas d'a ciudat de Zaragoza. S'establió en 1759, en tiempos de l'arcebispe Francisco Ignacio de Año y Busto, como muitas atras cofadrías que tamién s'establioron en istas calendatas en Espanya adedicatas a o Nazareno. A razón estió que o reit de Marruecos Muley Ismayel heba preso a ciudat de La Mamora (conoixita por ixas envueltas por os espanyols como San Miguel de Ultramar) a on quitoron totas as imachens relichiosas d'as ilesias y las levoron ta Mequínez a on yera o reit. Astí rastroron as imachens cristianas por as carreras d'a ciudat y dimpués las chitoron ta os lions. O trinitario Frai Pedro de los Ángeles se'n fuó ta ista ciudat ta demandar a o rei a conservación de bella imachen por diners. Asinas o rei le deixó replegar bellas imachens y levar-se-las. A mas important d'istas yera o busto de Chesús Nazareno que prevocó una gran devoción en a Peninsula.

Como muitas atras d'as cofadrías antigas, perdió documentos y imachens en a Guerra d'o Francés. O convento trinitario fue destruyito chunto con a imachen de Chesús Nazareno en 1808. Un anyo dimpués, en 1809 a imachen se tresladó ta a Ilesia de Sant Lorient.

En 1821 a seu cambea ta Santa Isabel y se treslada tamién a imachen d'o Nazareno. Ye en 1858 quan a cofadría sale por primera vegata en a procesión cheneral d'o Santo Entierro de Zaragoza.

En 1940 a cofadría se convierte en filial d'a Sangre de Cristo, como muitas atras en Zaragoza. Tamién ye en iste anyo quan se fa por primera vegata a procesión en Miércols Santo y dos anyos dimpués, en 1942, se fa a primera procesión de Lunes Santo. En 1943 a seu torna a cambear ta l'actual en Sant Miguel d'os Navarros. A sección de tambors se creya en 1955.

Tamién estió important ta a cofadría l'anyo 1991, quan sale por primera vegata por as carreras de Zaragoza o paso de La Conversión.

Pasos[editar | editar código]

La Conversión.
  • Chesús Nazareno ye un anonimo d'o sieglo XVI. Se venera en a ilesia de Sant Miguel d'os Navarros. Leva una tunica de tierzopelo morato con o escudo d'a Esclavitut, pelo natural y Corona de Punchas de plata.

Uniforme y emblema[editar | editar código]

L'habito ye una tunica morata con d'os franchas de tierzopelo negro y un centrurón amariello. Levan en o tozuelo tercerol morato.

O emblema ye una Cruz Trinitaria con una S dencima que simboliza a Sclavitut, trescruzata por un clau y rodiato o conchunto por a Corona de Punchas.


 
Cofadrías de Zaragoza
Cajaclara.svg

Calvario · Columna · Coronación · Crucifixión · Descendimiento · Despojado · Dolorosa · Ecce-Homo · Entrada · Esclavas · Eucaristía · Exaltación · Huerto · Humildad · Humillación · Llegada · Nazareno · Piedad · Prendimiento · Resucitado · Sangre de Cristo · Siete Palabras · Silencio · Verónica