Burguesía

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Le Bourgeois gentilhomme.

Burguesía ye un termín que gosa emplegar-se en Economía politica ta referir-se a una clase social, encara que tamién en Sociolochía u en Historia. A parola, que ye d'orichen francés, describiba orichinalment nomás que a los habitants urbanos.

A burguesía puet identificar-se por o suyo papel en un modo de producción, caracterizau por una posición en as estructuras de producción y por establir relacions de producción especificas con atras clases socials. En o caso d'a burguesía, ista se caracteriza en estar a clase social que poseye los medios de producción. Per isto, establixe una relación de tipo laboral con o proletariau qui, en no poseyer istos medios de producción, ha de vender a suya fuerza de treballo a la burguesía. Ista relación li permite acumular capital. Ista ye a razón por a cual se diz capitalismo a lo sistema economico d'a burguesía.