Blanca (musica)

De Biquipedia
(Reendrezau dende Blanca (mosica))
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Pentagrama con dos notas blancas, y un silencio de blanca.

Una blanca ye una fegura musical que equivale a 1/2 d'a valor d'a fegura redonda, a 2 negras, 4 corcheas, 8 semicorcheas, etc. A blanca, como totas as feguras musicals, tiene un silencio d'a suya mesma valor. Iste se representa con un guión grueso situato por dencima d'a tercera ringla d'o pentagrama.

A blanca indica una durada dos vegatas mas luenga que una negra u dos vegatas mas curta que una redonda. Si li s'adhibe un puntiello a suya durada ye l'habitual mas a metat d'ista: estando a suya durada habitual 4 corcheas, pasa a durar 6 (4 + 2); estando a suya durada habitual 2 negras, pasa a durar 3 (2 + 1).

En un compás 2/4, a blanca equivale a dos tiempos (dos negras), en un compás 2/2 equivale a un tiempo y en un compás 2/1 equivale a meyo tiempo. Se emplega en os pentagramas a sobén, como a resta de notas, con una valor relativa; a nota que le sigue de mayor valor ye a redonda, a cuala equivale a cuatro negras, y a la redonda li sigue a cuadrata a cuala equivale a ueito negras. Ista zaguera cuasi no s'emplega.

A blanca no gosa emplegar-se en compases de subdivisión ternaria.