Verbo liuchero

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

Los verbos liuchers son verbos que tienen poco conteniu semantico solos y por tanto forman un predicau con una expresión adicional, por un regular un substantivo. En anglés los verbos liuchers mes comuns son do, give, have, make y take. En francés un verbo liuchero común ye faire, lo mesmo que en aragonés fer. Atras denominacions que reciben son "verbos delexicals", "verbos vectors", "verbos explicadors", "verbos vuidos" u "verbos semanticament febles".

Mientres los verbos liuchers son pareixius a los verbos auxiliars en relación a la suya significativa contribución a las proposicions an que apareixen, no tienen toz los caracters que identifican los verbos auxiliars y representan un tipo diferent.

Los verbos liuchers desafían las teorías de composicionalidat porque las parolas que forman tals construccions no plegan chuntas a constituyents sintacticos, encara que si que plegan a catenas.