Sueus

De Biquipedia
(Reendrezau dende Suevos)
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Iste articlo ye sobre l'antigo pueblo chermanico. No entivocar-se con os actuals habitants de Suabia, os suabios.
Reino Sueu en os sieglos V y VI

Sueus[1] ye a denominación que han recibito bels pueblos chermanicos occidentals, destacando-ne os sueus que facioron part d'os alamans y que daron nombre a Suabia y os que emigroron con vandalos y alanos pa establir-sen en a Gallaecia.

Os sueus en Hispania[editar | modificar o codigo]

Ta más detalles, veyer l'articlo Reino Sueuveyer os articlos [[{{{2}}}]] y [[{{{3}}}]]veyer os articlos [[{{{4}}}]], [[{{{5}}}]] y [[{{{6}}}]]veyer os articlos [[{{{7}}}]], [[{{{8}}}]], [[{{{9}}}]] y [[{{{10}}}]].

Os sueus, vandalos y alanos entroron en Hispania en a santmigalada de l'anyo 409 por Roncesvals.[2] y pactoron un foedus con un rebel romano dito Cheroncio que controlaba part d'a Tarraconene. Cuan Cheroncio fue derrotato en l'anyo 411 os sueus, vandalos y alanos se repartioron a peninsula y los sueus y vandalos asdingos se quedoron con part d'a Gallaecia. Entre os anyos 416 y 418 os visigodos intervinioron en Hispania pa tornar-ie l'autoridat romana, os vandalos y alanos fuoron vencitos y habioron d'emigrar t'Africa, pero a los sueus lis cedioron a Gallaecia en calidat de foederati[2]

O Reino Sueu fue conquiesto por os visigodos d'o Reino de Toledo.

En a Cronica de Sant Chuan d'a Penya los mencionan una sola vegata:

E por aquesto que podamos mellor tratar é mas verdaderament é breu, por tal que sia mas plazient de leyr adaquellos que la leyeran et á los qui lo escuitaran, porque luenga paraula engendra enoyo en leyr et en oyr. Et por aquesta razon no queremos mas faular del feito de Ercules, nin de la suya gouernacion, nin de la nacion de que él pobló España, la qual señorió luengamet, nin de los romanos que la señoriaron bien CCC años, nin de los vándalos, nin de los alanos, nin de los sueuos, nin de los ugones et sanicos, las quales naciones los godos echaron de Espanya et despues estaron en ella fasta la traicion del conde Don Illan, quasi CCCC años, porque el caguer rey de los godos fué Don Rodrigo. Conuiene empero que faulemos et tratemos de los godos, los quales vinieron de vna isla, que es clamada Estancia, la qual es en entre las partes de Septentrion enta la mar quel mundo enuirona, segunt que aquesto mas largamente tractan Claudi et Tolomeu en su dito: (sic).

Referencias[editar | modificar o codigo]

Vinclos externos[editar | modificar o codigo]