Suebos

De Biquipedia
Ir ta: navego, busca
Reino Suebo en os sieglos V y VI

Suebos ye a denominación que han recibito bells pueblos chermanicos occidentals, destacando-ne os suebos que facioron part d'os alamans y que daron nombre a Suebia y os que emigroron con vandalos y alans pa establir-sen en a Gallaecia.

Os suebos en Hispania[editar | editar código]

Gnome-searchtool.svg
Ta más detalles, veyer l'articlo Reino Sueboveyer os articlos [[{{{2}}}]] y [[{{{3}}}]]veyer os articlos [[{{{4}}}]], [[{{{5}}}]] y [[{{{6}}}]]veyer os articlos [[{{{7}}}]], [[{{{8}}}]], [[{{{9}}}]] y [[{{{10}}}]].

Os suebos, vandalos y alans entroron en Hispania en a santmigalada de l'anyo 409 por Roncesvals.[1] y pactoron un foedus con un rebel román dito Cheroncio que controlaba part d'a Tarraconene. Quan Cheroncio fue derrotato en l'anyo 411 os suebos, vandalos y alans se repartioron a peninsula y los suebos y vandalos asdingos se quedoron con part d'a Gallaecia. Entre os anyos 416 y 418 os visigodos intervinioron en Hispania pa tornar-ie l'autoridat romana, os vandalos y alans fuoron vencitos y habioron d'emigrar t'Africa, pero a los suebos lis cedioron a Gallaecia en calidat de foederati[1]

O Reino Suebo fue conquiesto por os visigodos d'o Reino de Toledo.

En a Cronica de Sant Chuan d'a Penya los mencionan una sola vegata:

E por aquesto que podamos mellor tratar é mas verdaderament é breu, por tal que sia mas plazient de leyr adaquellos que la leyeran et á los qui lo escuitaran, porque luenga paraula engendra enoyo en leyr et en oyr. Et por aquesta razon no queremos mas faular del feito de Ercules, nin de la suya gouernacion, nin de la nacion de que él pobló España, la qual señorió luengamet, nin de los romanos que la señoriaron bien CCC años, nin de los vándalos, nin de los alanos, nin de los sueuos, nin de los ugones et sanicos, las quales naciones los godos echaron de Espanya et despues estaron en ella fasta la traicion del conde Don Illan, quasi CCCC años, porque el caguer rey de los godos fué Don Rodrigo. Conuiene empero que faulemos et tratemos de los godos, los quales vinieron de vna isla, que es clamada Estancia, la qual es en entre las partes de Septentrion enta la mar quel mundo enuirona, segunt que aquesto mas largamente tractan Claudi et Tolomeu en su dito: (sic).

Referencias[editar | editar código]

  1. 1,0 1,1 María Victoria Escribano Paño Los Godos en Aragón Cai100, 2000 pp21-28