Srivichaya

De Biquipedia
Ir ta: navego, busca

Srivichaya estió una important ciudat portuaria comercial que i habió en l'actual Palembang (Sumatra) con una important talasocracia.

Debió a suya importancia y poder a que os malayos ubrioron un itinerario comercial maritimo entre China y a India sustituindo a la rota terrestre de l'itsmo de Kra. Srivichaya estió un puerto freqüentato por navilios chavaneses, chinos, indians, arabes, persas, etcetra...

A organización politica imitaba modelos indios, con un Maja Rachá como sobirán. Srivichaya estió un centro budista.

Srivichaya tenió una politica expansiva. Prebaba de controlar os territorios d'arredol, (Sumatra, peninsula de Malaca, ueste de Chava), u a lo menos as zonas litorals. Dende o sieglo VII a ciudat de Malayu, tamién en Sumatra, dependeba de Srivichaya.

A dinastía tamil Chola atacó Srivichaya con a suya armata en 1025, encomenzando una lenta decadencia, y fue sustituita por o reino de Majapahit en o dominio d'o comercio maritimo. A fins d'o sieglo XIV a ciudat quasi fue destruita por os chavaneses de Majapahit, y bells supervivients se refuchioron en Malaca, alavez un lugar de pescataires. Un d'estos refuchiatos ye o principe Paramesvara, arribato en Malaca en 1402, que se convirtió a l'islam pa millorar as relacions con os sumatrans d'o norte y creyó o soldanato de Malaca. Malaca esdevenió un emporio comercial como enantes Srivichaya.