Santa Engracia

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Santa Engracia

Información personal
Nombre Santa Engracia
Apodo: {{{apodo}}}
Naiximiento ?
Bracara Augusta
Muerte 303
Caesaraugusta
Información relichiosa
Festividat 16 d'abril
Venerau en
Simbolochía {{{simbolochía}}}
Patronache
Centro de pelegrinache {{{puesto pelegrinache}}}
Ordens {{{orden}}}
Beatificación {{{beatificación}}}
Canonización
Qüestions {{{qüestions}}}

Santa Engracia (Bracara Augusta, ? - Caesaraugusta, 303) ye seguntes diz o poeta Prudencio una d'os mártirs de Zaragoza debito a la persecución de l'emperador romano Dioclecián en l'anyo 303.

En l'inte d'o suyo martirio se tobaba en a ciudat de Caesaraugusta de camín ta la Galia Narbonense cuan prencipió a persecución contra os cristianos. Miró d'interceder por istos y ye por ixo que fue marturiata. Le esgarroron as carnes con grifios, le talloron un peito y a la fin le metioron un clau en a capeza

A suya ilesia en a ciudat de Zaragoza ye una d'as dos basilicas d'a capital aragonesa, a Basilica de Santa Engracia. Encara s'alza en a basilica o clau que le travesó a capeza y o suyo sepulcre. En tiempos d'a reconquiesta y d'a repoblación A ilesia de Santa Engracia de Zaragoza perteneixeba a la diocesi de Uesca.