Río del Val

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Río del Val

Entibadera del Val en Los Fayos
Administración
Estaus {{{estaus}}}
Territorios Soria
Aragón
Cheografía
Longaria  km
Altaria d'o naixedero  m
Naixedero Ólvega
Desembocadura Queiles (Los Fayos)
Superficie d'a cuenca km²
Cabal meyano m³/s
Mapa

Lo río del Val ye un río aragonés y castellanoleyonés afluent de lo río Queiles. Pasa por los termins d'Ólvega, Ágreda y Los Fayos.

Tien un entibo en los Fayos (lo Embalse del Val) aproveitando una foz en una zona d'almendrons que tienen un modelato con mallos.

Toponimia[editar | modificar o codigo]

En la parte soriana de lo suyo curso lo claman Cailes, lo cual mos fa pensar que como ye mes largo que lo río Queiles en lo puesto a on desemboca ye posible que en lo pasau los habitadors de lo semontano de Moncayo clamasen Cailes u Queiles a lo río que naixe en Ólvega y no a lo río que naixe en Vozmediano.

Ye tamién de destacar que la palabra val tien chenero femenín en aragonés y que este chenero femenín se conserva en castellano d'Aragón. Ye fácil que en lo pasato se clamase río de la Val y que haiga cambiato lo chenero en estar una zona de muga con Castiella.