Río Flumen

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Flumen
Administración
Estaus {{{estaus}}}
Territorios Aragón
Cheografía
Longaria 120,40 km
Altaria d'o naixedero 1.400 m
Naixedero Sierra de Bonés
Desembocadura Río Isuela
Hidrolochía
Superficie d'a cuenca 1.429,60 km²
Cabal meyano n/d m³/s
Mapa

O Flumen en Aragón

O río Flumen[1] ye un río aragonés, afluent d'a Isuela. Tien o suyo naixedero en a sierra de Bonés, a 1.400 metros d'altaria sobre o livel d'a mar. En os zaguers km de presenta un curso prou paralelo con a Isuela dica recullir-se-ie.

Toponimia[editar | modificar o codigo]

En latín distinguiban entre rivus ("rigachuelo", "arroyo") y flumen/fluvius ("curso important d'augua", "río"), a l'igual que actualment en rumano se diferencia entre râu y fluviu. En latín hispanico rivus desplazó a flumen, durando mes tiempo l'uso de flumen en arias marguinals como l'Alto Aragón. Encara hue en aragonés tensín dicen en sale un flumen dicindo que "en sale muitos". O mesmo río Ebro amaneix como flumen de Ebro en bel documento medieval d'o Monesterio de Rueda escrito en aragonés medieval. Por atra part a fonetica aragonesa, que conserva o grupo fl- (eixemplo clasico de "flama"), permite que a palabra latina se conserve con menor alteración. En a Comunidat de Calatayú bi ha un lugar dito Flumes.

En a toponimia tradicional local se considera que o río Flumen se reculle en a Isuela, manimenos en os mapas oficials feitos dende as institucions consideran que a Isuela un afluent d'o río Flumen, y dende a confluencia d'os dos consideran que ye río Flumen y no río Isuela[2].

Referencias[editar | modificar o codigo]


Afluents d'o río Isuela
Marguin izquierda Flumen
Marguin dreita Valdabra