Río Araviana

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Río Araviana
Administración
Estaus
Territorios Soria
Cheografía
Longaria  km
Altaria d'o naixedero  m
Naixedero Beratón
Desembocadura Rituerto (Jaray)
Superficie d'a cuenca km²
Cabal meyano m³/s
Mapa

Lo río Araviana ye un río chico que naixe en la sierra de Tablado y baixa en dirección Este-Ueste dica que cerca de Jaray, a on que se reculle en lo río Rituerto, un afluent de lo río Duero.

Traviesa una zona karstificada de calsineras y dolomías de lo churasico de lo sinclinorio d'Agreda y la fuesa de Beratón a on que s'ha formau lo polje d'Araviana[1], y presenta una cuenca hidrografica que ha iu perdendo superficie a traviés de lo tiempo cheolochico a costa de las cuencas hidrograficas de lo río Queiles a lo norte, y la cuenca hidrografica de Xalón a lo sud por procesos de captura fluvial.

Desaugua part de los termins municipals de Beratón, de Cueva de Ágreda, d'Olvega y de Noviercas, pero subterraniament buena part d'esta superficie desaugua enta la fuent vauclusiana de Vozmediano,[1] en la cuenca hidrografica de lo río Queiles.

Referencias[editar | modificar o codigo]

  1. 1,0 1,1 (es) Francisco Pellicer Corellano: El Relieve del Moncayo. Diputación general de Aragón, 1987. p 27-29

Bibliografía[editar | modificar o codigo]