Provincias Ilirianas

De Biquipedia
Ir ta: navego, busca
As provincias ilirianas en o contexto d'as entidatz politicas d'Italia en o periodo napolionico

As provincias ilirianas estioron una entidat politica autonoma d'o Primer Imperio Francés que existió entre 1809 y 1816 y yera formata por un conchunto de territorios a lo norte y este d'a Mar Hadriana con población eslava meridional (eslovens y crovates). A suya capital estió Ljubljana.

A entidat "Provincias Ilirianas" fue creyata en 1809 por o Tractato de Schönbrunn quan o Imperio Austriaco cedió a lo Primer Imperio Francés os territorios d'a Carintia occidental y alta con Lienz en o Tirol oriental, Carniola, o surueste d'o río Sava, Gorizia y Gradisca, y Trieste como resultato d'a derrota en a Batalla de Wagram. Estos territorios a lo norte y este d'a Mar Hadriana fuoron adhibitos con Dalmacia a las Provincias Ilirianas. O territorio de l'anterior Republica de Ragusa, que heba sito anexionato a lo reino napolionico d'Italia en 1808 fue adhibito a las Provincias Ilirianas.

En l'anyo 1813 o Imperio Austriaco reconquirió estos territorios. O periodo d'existencia d'as provincias ilirianas contribuyó a la formación d'o ilirismo entre os crovates y eslovens.