Piedra de rayo

De Biquipedia
Ir ta: navego, busca

Las piedras de rayos son piedras de mida zaborro que seguntes la creyencia popular en l'Alto Aragón son puntas petrificatas de los rayos y representan talismans contra la suya caita. En chistabín lis dicen "rellas"[1]

La chent creyeba d'antes que los rayos levaban unas piedras en la punta, y que quan caye un rayo las piedras tornan a salir ta la superficie a lo cabo d'un tiempo.

Las piedras consideratas piedras de rayo gosan estar fósils[2] de gasteropodos con formas subconicas u antigas piezas de pedrenya entallatas como un trianglo u con una punta aguta. Las piezas de pedrenya pueden estar estrals u puntas de lanza d'edat paleolitica, neolitica, u también haber feito part d'un trillo.

Esta creyencia puet tener radices romanas, porque pa los romans un puesto on cayeba un rayo se consideraba seguro porque se consideraba no n'i cayería d'atro, esdevenindo un puesto sagrato. En muitas cabanas de pastor bi ha una piedra de rayo soterrada a la puerta, pa protecher-se contra os rayos.

Un eixemplo de "piedra de rayo" s'ha conservau en Casa Turmo de Merlli (Ribagorza), correspondient a un gasteropodo de la especie Clavilithes parisiensis de lo Eocén meyo y que se puet veyer en lo libro Libranos del mal. Creencias, Signos y Ritos Protectores en la zona pirenaica aragonesa[2].

Referencias[editar | editar código]

  1. (es) BLAS GABARDA, Fernando y ROMANOS HERNANDO, Fernando, Diccionario Aragonés: Chistabín-Castellano; Gara d'Edizions. Zaragoza, 2008. ISBN 978-84-8094-061-0
  2. 2,0 2,1 (es) Fernando Biarge López, Ana Biarge Fernández: Líbranos del mal. Creencias, Signos y Ritos Protectores en la zona pirenaica aragonesa. Editors Fernando Biarge López u Ana Biarge Fernández, 2000. p 162.

Bibliografía[editar | editar código]

Vinclos externos[editar | editar código]