Pèire Salvage

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Pèire Salvage
Información personal
Calendata de naixencia ?
Puesto de naixencia Corona d'Aragón
Calendata de muerte ?
Puesto de muerte Corona d'Aragón
Ocupación Trobador

Pèrie Salvage estió un trobador en luenga occitana que vivió en la epoca de Pero III. Se discute lo suyo orichen, pa uns catalán, pa atros aragonés. Seguntes J.A. Frago ye fillo d'una familia occitana de lo barrio de Burnau de Chaca que trasmitiba la tradición lirica de padre a fillo.

Consiguió dignificar la profesión heredata pasando de la figura de chuglar ta la de de trobador, que lo permitió conoixer a Pero III y Alifonso III.

Apareixe documentato por primera vegata en l'anyo 1280. Intervinió en 1285 con un sirventés en una contienda poetica chunto con atros cuatro trobadors, mientres luitaban los exercitos reyals de Francia y Aragón.

La zaguera vegata que se'n fabla ye en 1286 cuan se diz que heba recibito de lo rei Alifonso III o encargo de distribuir donativos entre los chuglars que heban asistito a la suya coronación; yera doncas un personache que teneba la confianza reyal.

Lo sirventés de 1285, a sola obra suya conoixita ye:

PÈIRE SALVAGE (reposta)
I
Seher, reys qu'enamoratz par
no deu estar
ab cor felo
contra flors, ans deu arbirar
cum puesca far
ab bon resso
culhir las flors en aissel mes
on l'estiu es
e las flors naysson plus espes,
e.lhs culhidors sian d'aital valensa
qu'en pueg ni en pla, en serra ni.n bysso
no lasson flor de sai Monbaulo.