Okupación

De Biquipedia
Ir ta: navego, busca
Simbolo okupa.

A okupación ye un nombre con o qualo se conoixe l'acción d'apropiar-se d'un edificio u puesto albandonato con a intención de fer-lo servir como vivienda o puesto de trobata, dando a iste feito un caracter publico y reivindicativo.

As presonas que okupan un edificio son clamatos okupas.

A okupación pa mirar vivienda[editar | editar código]

Bi ha diversas enchaquias por as que se gosa realizar una okupación. En bells casos se tracta de familias, grupos de presonas u individuos que miran un puesto a on poder vivir y no pueden u no quieren pagar un alquiler ni una hipoteca. Ye un movimiento social que reivindica o dreito a una vivienda digna.

A okupación como meyo de autochestión[editar | editar código]

Bi ha numerosos casos d'okupacions promovitas por cheny que mira de creyar alternativas culturals y asociativas en os vicos en os que viven, a traviesas d'os clamatos centros socials okupatos. A suya finalidat ye creyar espacios autochestinatos dende an poder creyar actividatz libres de presions economicas y politicas. Se organizan asambleyariament ta evitar a creyación de liders y suelen estar vinclatos ideyolochicament a l'anarquismo u a bella tendencia d'a ezquierda revolucionaria.