Noruegos

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Noruegos
Nordmenn
Mesachas noruegas
Población total
10 millons
Rechions con comunidaz importants
Noruega 4.548.958
Estaus Unius 4.642.526
Canadá 463.275
Aragón 28[1]
Idiomas
Noruego
Relichión
Luteranismo
Pueblos relacionaus
Islandeses, daneses, feroeses, suecos, maneses, shetlandeses
Mapa

Los noruegos[2] (en noruego nordmenn) son los habitants nativos de Noruega, parlan luengas escandinavas (una branca d'as luengas chermanicas), mas que mas noruego) y son cristianos luteranos.

Luenga[editar | modificar o codigo]

En las costas occidentals los noruegos charran parlas dreitament derivatas de l'antigo norrén (landsmål), en lo sudeste de Noruega se charra un danés con substrato noruego u un noruego erosionau por l'anterior imposición de la luenga danesa en Noruega (bokmål u riksmål).

La standardización de lo noruego orichinal se basa en una sintesi de los dialectos y parlas de la costa occidental, a on la influencia lingüistica danesa estió chicota. Una denominación que recibe esta forma standardizada ye la de nynorsk u "nuevo noruego". Ye retaculando debant de lo danés-noruego u bokmål.

Referencias[editar | modificar o codigo]

Bibliografía[editar | modificar o codigo]