Natalie Portman

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Natalie Portman
L'actriz israelina Natalie Portman.
L'actriz israelina Natalie Portman.
Información personal
Nombre real Natalie Hershlag
Calendata naiximiento: 9 de chunio de 1981
Puesto naiximiento: Cherusalem (Israel)
Ocupación: Actriz, productora y Psicologa
Conchuche: Benjamin Millepied (parella, 2010- )
Globos d'Oro
Globo d'Oro a la Millor Actriz Segundaria:
-2004: Closer de Mike Nichols.

Natalie Portman (nombre artistico de Natalie Hershlag), naixita de Cherusalem o 9 de chunio de 1981, ye una actriz de cine, televisión y teatro a mas a mas de productora de cine israelo-estausunidense, activa en o cine estausunidense y en o teatro dende prencipios d'os anyos 1990 y con cuantos premios recibitos mientres a suya carrera artistica.

Primeras anyadas[editar | modificar o codigo]

Naixita de Cherusalem (Israel) lo 9 de chunio de 1981, en o sino d'una familia chodiga, lo suyo nombre orichinal ye Natalie Hershlag (en hebreu: נטלי הרשלג). Su pai, Avner Hershlag, ye un medico israelín d'oríchens polaco y rumano. Su mai, Shelley Stevens, ye una artista nordamericana d'oríchens austriaco y ruso.

Natalie vivió los suyos primers tres anyos a Israel, dica que la familia Hershlag emigró t'os Estaus Unius en 1984. Dimpués d'afincar-se en Washington, DC y Connecticut, remató a Long Island, en o estato de Nueva York. En 1999, Natalie accedió ta la Universidat de Harvard, an que obtenió un diploma en Psicolochía en 2003.

Inicios d'a suya carrera artistica[editar | modificar o codigo]

Un achent ta la interpresa de cosmeticos Revlon la descubrió a la edat d'once anyos. Ye alavez que pasó a dicir-se Natalie Portman (en hebreu: נטלי פורטמן), prenendo l'apellito de soltera d'a suya mai. Dimpués d'haber estato presentata a achents d'actors, consiguió lo suyo primer papel a los doce anyos, en a cinta Léon de Luc Besson, an bi entrepretó una zagala encara no adolescent que veye morir la suya familia per un afer de drogas.

A suya consagración[editar | modificar o codigo]

La carrera suya prenió una nueva volata a la que George Lucas li atorgó lo papel de Padmé Amidala en a suya segunda trilochía d'a Guerra d'as galaxias. Desichent per un regular con os papels que accepta, acaró a l'arreu la comedia dramatica con Garden State de Zach Braff y con Closer de Mike Nichols. Ista zaguer cinta li valdría en 2005 lo Globo d'Oro a la Millor Actriz Segundaria, de vez que una nominación en os Oscars ta la mesma categoría (Oscar a la Mllor Actriz Segundaria).

Natalie tamién ha feito d'actriz teatral en as obras The Diary of Anne Frank (Lo diario d'Anne Frank), en 1997, y The Seagull (La gaviota), d'Anton Chekhov, en 2001.

Filmografía[editar | modificar o codigo]

Premios[editar | modificar o codigo]

Oscars[editar | modificar o codigo]

Anyo Categoría Cinta Resultato
2004 Oscar a la Millor Actriz Segundaria Closer Candidata

Globos d'Oro[editar | modificar o codigo]

Anyo Categoría Cinta Resultato
2004 Globo d'Oro a la Millor Actriz Segundaria Closer Ganadora
1999 Globo d'Oro a la Millor Actriz Segundaria Anywhere But Here (En cualsiquier altro puesto) Candidata

Cusiosidaz[editar | modificar o codigo]

Vinclos externos[editar | modificar o codigo]