Montura a la chineta

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

Chineta u Montura a la chineta ye una traza d'equitación que trayoron os envasors arabo-musulmans ta Europa Occidental en a Edat Meya y en a que destacoron os berbers d'a Confederación Zanata d'on demana o suyo nombre.

En a chineta o freno que se fa servir ye muito fuerte y con una rienda a cada costato que son levatas només que en una man y muito alzatas, a estribata ye curta y o estribo chicot. A posición d'o chinet ye con as gambas doblatas en anglo recto, pero en posición vertical por dencima d'o chinollo.

A siella que se feba servir se deciba en aragonés medieval siella de la chineta en oposición a las siellas a la stradiota.

Referencias en aragonés medieval[editar | modificar o codigo]

Unas retrancas de rocin de la gineta,
Hun bacinet de la gineta, pintado.
Hun peytral de la gineta

Se veiga tamién[editar | modificar o codigo]

Bibliografía[editar | modificar o codigo]

  • Serrano y Sanz, M. (1915-24): «Inventarios aragoneses de los siglos XIV y XV». Boletín de la Real Academia Española, 2, 3, 4, 6 y 9.
Iste articlo ye un borrador. Enamplando-lo aduyarás a amillorar a Biquipedia.