Micve

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Banyo ta o ritual Micve en Besalú.

O micvé ye un viello ritual d'as mullers hebreuas ta conseguir a suya purificación por inmersión en augua. Lo feban en seguntes que momentos de a suya vida como un ritual silencioso, intimo y privau, conchugando a limpieza fisica y corporal y a purificación espiritual. Lo feban dimpués de tener o costumbre, dimpués de librar un fillo u filla y dinantes de tener relacions sexuals.

O micvé se refiere tanto a o ritual hebreu de purificación femenina, como o puesto an que se feba este ritual, yeran banyos ubicaus en bel puesto de a sinoga. En toda Europa s'han trobaus banyos micve en casas y sinogas de cultura hebreua, diferents de os banyos chudeus publicos que yeran emplegaus por os hombres como espacio de socialización y d'hichiene personal.

Vinclos externos[editar | modificar o codigo]