Michel Théato

De Biquipedia
(Reendrezau dende Michel Theato)
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Michel Theato
Información personal
Naixencia 12 de chinero de 1873
Luxemburgo, Luxemburgo
Muerte 1919
París, Francia
Esporte Atletismo
Chuegos Olimpicos
Oro París 1900 maratón

Michel Johann Théato conoixiu como Michel Theato, naixiu de Luxemburgo o 22 de marzo de 1878 y muerto en París en l'anyo 1919, estió un atleta luxemburgués que compitió por Francia en os Chuegos Olimpicos de 1900 consiguindo a medalla d'oro en a preba de maratón.

D'a vida de Théato se sape poco pero ye de seguro que no yera recadero d'un forno de pan como a ormino se deciba, si no que yera ebanista.

O suyo club esportivo fue o St. Mandé Atletic Club y suyo mayor exito estió a victoria en a maratón d'os Chuegos Olimpicos de 1900 celebraus en París, a suya ciudat, con una marca de poco menos de tres horas. Ista victoria fue discutida por cuantos atletas, Arthur Newton dició que Michel Théato y Émile Champion aduyaus por a suya conoixencia d'as carreras de París aproveitoron ta fer trampa prenendo alcorces y ganar, por que ell no los vió garra vegada y tampoco no li abanzoron. Istas declaracions no coinciden con as referencias que i hai d'o desembolique d'a cursa y no explanica o tercer puesto d'Ernst Fast.

Mientres muito tiempo se creyó que yera naixiu de Francia, pero estudios d'Alain Bouillé en a decada de 1990 descubrioron que yera naixiu de Luxemburgo. Isto lo feba o primer medallista olimpico d'o suyo país, pero o COI dició que ell compitió por Francia y a medalla ye d'iste país.

Vinclos externos[editar | modificar o codigo]


Chuegos Olimpicos
Predecesor:
Spiridon Louis
Campión olimpico de Maratón
París 1900
Succesor:
Thomas Hicks