Loma

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Paisache con lomas.
Paisache con lomas en Tennessee.

Loma ye una altaria chica y prolongada.[1] La pendient d'as lomas ye suave por los dos costaus.

Bi ha lomas de diferents escalas. Bi'n ha que son pueyos luengos, con poca pendient y no guaire alteros, y tamién lomas que son linias d'o perfil d'o releu que va dende una punta dica atra y que pueden estar consideraus sarraus u mesmo sierras.

En Aragón bi ha muitos toponimos con a forma loma as suyas variants (lumo) u os suyos derivaus lomaza, lometa, lomarro, etc...

A documentación d'a palabra loma ye antiga, y a part de trobar-se en toponimos antigos, tamién se troba en textos medievals. En o texto en o que mugan o termin d'o Monesterio de Piedra en 1260-1265, bi n'ha una cita intresant, que ilustra que en o concepto de loma entra a ideya de largura y puede formar una locución adverbial espacial:

Asignamos por termino al dito monasterio entrel monasterio e los de Flumes conviene a saber: De la dita Penna Crebrada, assí quomo va loma a loma tro a en dreito al Algadil de la Muerta, e dent assí quomo va loma a loma quomo las aguas vierten enta los Algadiles, e entro al semo de los molinos de Valdenogueras, que son de los monges, e assí quomo va por el fondon del malluelo que planto Xemen Perez entro al somo de Val de Armesan, e assí quomo va por el cerro quomo las aguas vierten de cada part enta los molinos de Val de Nogueras e en tal monasterio, e daquel cerro así quomo va omme entro aquel logar, do se parten las carreras, la una enta Flumes, e la otra enta Cubel e desdent assí quomo poya al somo de la Loma Luenga...

Referencias[editar | modificar o codigo]

  1. (es) José Ángel Urzay Barrios: Cultura popular de la Comunidad de Calatayud. Arquitectura popular, tradición oral, fiestas y costumbres de la comarca. Tomo I. Centro de Estudios Bilbilitanos, Comunidat de Calatayú, 2006. p. 34.

Bibliografía[editar | modificar o codigo]

Se veiga tamién[editar | modificar o codigo]