Leixiva

De Biquipedia
(Reendrezau dende Lexiba)
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Botellas de leixiva

La leixiva, lleixiva, lleixiga (d'o latín <[AQUA] LIXĪVA)[1] u lo leixiu (d'o latín <LIXĪVUES) ye lo producto de disolver sals alcalinas en augua. Mas que mas se fa servir hipoclorito de sodio.

La leixiva se fabrica dende l'antigüedat y s'emplega como blanqueyant de teixitos. Ista propiedat feba que mientres lo sieglo XX se vendese en envases blancos. Por periglo d'intoxicación en estar trafucata con a leit u atros envases parellans, se promulgo una lei que feba distribuir la leixiva en botellas d'unatra color, a sobén amariellas.

L'uso d'a leixiva en a Edat Meya en Aragón ye documentau en un texto de 1366:

Item, lexia et çabon pora Garci Lorenz.[2]

Referencias[editar | modificar o codigo]

  1. (an) Diccionario ortografico de l'aragonés (Seguntes la Propuesta Ortografica de l'EFA). Versión preliminar. Estudio de Filología Aragonesa. ISSN 1988-8139. Octubre de 2022.
  2. (es) Antonio Gargallo Moya, María José Sánchez Usón: Cuentas de un viaje en el s. XIV: De Teruel a Zaragoza y Barcelona en 1366. Revista Teruel, nº 71, chinero-chunio de 1984, p 124.