Grito de Asencio

De Biquipedia
(Reendrezau dende Grito d'Asencio)
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

Se conoix con o nombre de Grito de Asencio (en castellano, Chilo d'Asencio en aragonés) a la presa d'a decisión d'iniciar una sublevación contra o reino d'Espanya que prenioron os patriotas d'a Banda Oriental d'o Uruguai o 28 de febrero de 1811, y que prene o suyo nombre en a Historia d'o rigachuelo d'Asencio a on s'heban reunito os uruguayos. A reunión yera consecuencia de l'anterior Revolución de mayo que s'heba feito en Buenos Aires en mayo de 1810.

Dende l'1 de marzo de 1811 prencipió en aplicación d'as decisions presas a ocupación de ciudaz, prencipiando por as amanatas localidaz de Mercedes y Santo Domingo de Soriano, en un proceso que remató con a independencia d'Uruguai. Uno d'os primers en adhibir-se-ie estió José Gervasio Artigas, descendient d'aragoneses de la Pobla d'Albortón (Campo de Belchit).

Vinclos externos[editar | modificar o codigo]