Franco meridional

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Franco meridional
Südfränkisch
Variedaz de l'alto franco

Situación d'o franco meridional
Localización cheografica
Estau {{{estau}}}
País {{{país}}}
Rechión {{{rechión}}}
Parlau en Baden-Wurtemberg
Lugars principals
Estatus
Atras denominacions {{{atras denominacions}}}
Charradors
Oficial en
Reconoixiu en {{{reconoixiu}}}
Regulau por
Vitalidat Alta
Escritors principals
Rasgos dialectals
Clasificación lingüistica
Indoeuropea
Codigos
ISO 639-1
ISO 639-2 gem
ISO 639-3
SIL goh-sfr

O franco meridional (en franco oriental Südfränkisch) ye un dialecto de l'alto franco que se charra en a parti mas septentrional d'o estau de Baden-Wurttemberg en Alemanya, en a redolada de Karlsruhe, Mosbach y Heilbronn. Igual que o franco oriental ye un dialecto de transición que combina elementos d'as luengas altochermanicas centrals y superiors.

Ista variedat se charra entre a zona de transición entre o franco renano (dialectos hessés y palatino) a o norte y l'alamanico (baixo alamanico y suabio) a o sud. O franco meridional ye una d'as variedaz altochermanicas con menor numero de parlants. Bi ha expertos que no consideran a o franco meridional como un dialecto diferent, por o que o suyo estatus ye disputau.