Francisco Pradilla

De Biquipedia
Ir ta: navego, busca
Francisco Pradilla y Ortiz
Autorretrato de Francisco Pradilla.jpg
Información personal
Calendata de naixencia: 24 de chulio de 1848
Puesto de naixencia: Siñal d'Aragón.svg Villanueva de Galligo (Zaragoza, Aragón)
Calendata de muerte: 1 de noviembre de 1921
Puesto de muerte: Flag of Spain (1785-1873 and 1875-1931).svg Madrit (Espanya)
Ocupación: Pintor
Obras: Alfonso I el Batallador, Doña Juana la Loca, La rendición de Granada, El suspiro del moro

Francisco Pradilla y Ortiz (Villanueva de Galligo, Zaragoza, 24 de chulio de 1848Madrit, 1 de noviembre de 1921) estió un pintor aragonés.

Biografía[editar | editar código]

La Rendición de Granada de Pradilla

Aprendió con dos pintors decoradors en Zaragoza. En 1863 se tresladó ta Madrit, a on estudeó a os antigos mayestros. En 1874 se'n fue ta Roma a estudear en l'Academia Espanyola d'Artes Politas chunto a Casto Plasencia, Jaime Morera y Alejandro Ferrant continando dimpués a suya estada a ciudat de Roma.

O suyo primer cuadro d'importancia estió El rapto de las sabinas ta as oposicions a la pensión de l'Academia espanyola en Roma, a o que siguió en 1878 Doña Juana la Loca, como treballo de dita pensión. Por iste granizo cuadro obtenió a Medalla d'Honor en a Exposición Nacional d'Artes Politas de 1878 y una medalla d'honor en a Exposición Universal de París de 1878.

Por encargo d'o Concello de Zaragoza, reyalizó os cuadros de Alfonso I el Batallador y de Alfonso X el Sabio. Se superó con a reyalización de La rendición de Granada (3,50 X 5,42 m) de 1882, que se destaca tanto por a limpieza d'a caracterización como por a viveza d'a representación y a grandeza d'o estilo. O cuadro ganó o primer premio en una exposición en Múnich en 1893. Atras obras d'iste autor de gran intrés son: El suspiro del moro, La lección de Venus al amor, y Vendimia en las lagunas Pontinas.

Amás d'istas composicions, Pradilla tamién tien obras mas chicotas sobre a vida d'o pueblo, d'o tipo que fació Fortuny.

Cal decir que estió o Director d'a Real Academia d'Espanya en Roma. Por poco tiempo, pues renunció en decepcionar-se por a cantidat de burocracia que impediba a suya chestión.

A tamas d'estar un d'os pintors aragoneses mas importants, o 15 de noviembre de 2011 o Concello de Villanueva de Galligo, a suya localidat natal, decide estricallar a casa a on naixió l'autor[1][2], encara que a D.Ch.A. heba paralizato as obras.

Se veiga tamién[editar | editar código]

Vinclos externos[editar | editar código]

L'articlo 29.000 Iste ye l'articlo numero 29.000 de Biquipedia.

Referencias[editar | editar código]