Epentesi antihiatica

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

La epentesi antihiatica ye l'acción d'anyadir un soniu dentro d'un vocable pa desfer un hiato. Bi ha idiomas como l'aragonés a on s'evita fer hiatos (idiomas antihiaticos). A part de l'aragonés tamién se troban epentesis antihiaticas en atros idiomas latinos u variants d'ixos idiomas y en l'arabe.

La epentesi antihiatica en aragonés[editar | modificar o codigo]

Ta más detalles, veyer l'articlo Epentesi antihiatica en aragonésveyer os articlos [[{{{2}}}]] y [[{{{3}}}]]veyer os articlos [[{{{4}}}]], [[{{{5}}}]] y [[{{{6}}}]]veyer os articlos [[{{{7}}}]], [[{{{8}}}]], [[{{{9}}}]] y [[{{{10}}}]].

La epentesi antihiatica en aragonés consiste en introducir una consonant entre las dos vocals: -y- (cayer), -b- (atabul), -d- (codete), -g- (trigar). S'ha d'indicar que la -y- epentetica ye suau y a vegadas cuasi no se siente, no ye una -y- como en royisco.

La epentesi antihiatica en aragonés afecta a la conchugación de verbos derivaus de los verbos latinos en -IDIARE (verbos frecuentativos acabaus en -iar).

Las posibles epentesis antihiaticas no se representan ortograficament adintro de las radices en ciertos cultismos (realizar), en especial los helenismos (teatro), pero sí en semicultismos (leyal < LEGALIS, reyal < REGALIS).

Referencias[editar | modificar o codigo]