Entibo de Lanuza

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

Ista fuella ye escrita en tensino.

Entibo de Lanuza

Entibo y penya Foratata vistos dende a presa
Administración
País Aragón
Estau
Provincia
Comarca Alto Galligo
Municipio
Cheografía
Tipo
Orichen
Superficie 1.14 km²
Superficie ha
Altaria 1.275,50 m
Longaria km
Amplaria km
Fondura m
Volumen 16,86 hm³
Hidrografía
Fuent ríos Galligo
Desagüe río Galligo
Desagües
Mapa
Entibo de Lanuza ubicada en Aragón
Entibo de Lanuza
Entibo de Lanuza
Situación en Aragón

L'entibo de Lanuza[1] ye un entibo aragonés d'o río Galligo situato en a comarca de l'Alto Galligo, en o termin municipal de Sallent de Galligo.

Construito en 1975 dencima l'Alto Galligo en o pundo en o que o río se engalza d'entre as Grampas y o Castiello d'as Articas. Tien 114 Ha de superficie embalsata y una capacidat de 25 Hm³ Dende a parada se apolorga a suya coda cuasi tres kilometros dica o mesmo lugar de Sallent (U.) afogando o viello lugar de Lanuza, que le da nombre. En 1961 comencipiaron as espropiacions ta a construcción de l'entibo, o 6 de mayo de 1976, se zarran as talladeras, en ixe inte en Lanuza b'heba 147 habitadors, o 21 de chinero de 1978 salen os zaguers vecins de Lanuza, as obras rematoron en 1980.

A suya central hidroelectrica chenera una enerchía de 52.000 Kw.

Dimpués de l'albandono d'o lugar por parti d'os suyos vecins en 1978, fue espoliato y deixato en o ixupliu, dica que en as anyatas 90 prencipió a monico a suya rehabilitación, debito en parti a o enchegue d'o Festival Pireneus Sud, promovito por a Deputación Provincial de Uesca, que fa que mientres o mes de chulio l'entibo y Lanuza se emplenen de musica y rudiera. Toz es vranos dende 1992 se cilebra en o mes de chulio o Festival de Pireneus Sud sobre as auguas de l'entibo.

Referencias[editar | modificar o codigo]

Vinclos externos[editar | modificar o codigo]