Enrique Simonet

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Enrique Simonet
Autorretrato
Autorretrato
Información personal
Calendata de naixencia 2 de febrero de 1866
Puesto de naixencia Valencia
Calendata de muerte 1 de noviembre de 1921
Puesto de muerte Madrit (Espanya)
Ocupación Pintor
Obras La decapitación de San Pablo, Anatomía del corazón, Flevit super illam, El juicio de Paris

Enrique Simonet Lombardo (Valencia, 1866 - Madrit, 1927) estió un pintor valenciano.

Biografía[editar | modificar o codigo]

Inicios[editar | modificar o codigo]

Autorretrato de 1885.

Enrique Simonet naixió o 2 de febrero de 1866 de Valencia. Pareixe que en primeras, cuan yera chicorrón, a suya vocación yera a eclesiastica, pero l'albandonó dimpués t'adedicar-se a la pintura. A tamas d'estar valenciano de naiximiento y de que estudeó en a Escuela d'Artes Polidas de Sant Carles en a suya ciudat natal, estió vinclau a o círclo malaguenyo tanto por a suya rapeda plegada, como por o suyo orichen familiar, a suya formación artistica y/u a suya actividat profesional en a ciudat de Malaga. Tamién estudeó en o taller d'o valenciano Bernardo Ferrándiz en Malaga, fendo parti d'a dita escuela malaguenya de pintura.

Marcha ta Roma y atros viaches[editar | modificar o codigo]

Decapitación de San Pablo. 1887.
Anatomía del corazón, olio sobre lienzo. 177 x 291 cm 1890 (Museu d'Artes Polidas de Malaga).
Flevit super illam (Lloró por ella). Olio sobre lienzo. 296 x 550 cm 1892 (Museo d'Artes Polidas de Malaga).

En 1887, marchó enta Roma como pensionau, a on pintó La decapitación de San Pablo, hue en a Seu de Malaga, aprofitando a suya estada ta viachar a la vegada por toda Italia. Visitó París cuantas vegadas y en 1890 fació un recorrido por a Mediterrania.

Tamién en Roma realizó, en 1890, a suya obra mas famosa: Anatomía del corazón, tamién conoixida como ¡Y tenía corazón! u La autopsia. Viachó enta Tierra Santa, a on se decumentó ta a suya molimental Flevit super illam; obra por a que recibió numerosas medallas, entre ellas estió a primera medalla en a Exposición Internacional de Madrit de 1892, en Chicago en 1893, en Barcelona en 1896 y en París en 1900.

En 1893 y 1894 viachó enta Marruecos como corresponsal de guerra de La Ilustración Española y Americana y en 1901 obtenió a catedra d'Estudios de Formas d'a Naturaleza y l'Arte d'a Escuela d'Artes Polidas de Barcelona, a on residió dende alavez, encara que pasaba os veranos en Vigo.

Zaguers anyos[editar | modificar o codigo]

En 1911 pasó a fer parti d'a Escuela d'Artes Polidas de Sant Fernando de Madrit y entre 1921 y 1922 estió director d'a Residencia d'El Paular ta paisachistas. Ya que también s'adedicó a la pintura decorativa y de paisaches, entre a que destacan os cuatre grans lienzos sobre as Alegorías del Derecho, en o Palacio de Chusticia de Barcelona y as ueito Alegorías de las Provincias en o Palacio de Chusticia de Madrit.

Murió o 20 de abril de 1927 estando catedratico d'a Escuela Especial de Pintura, Escultura y Grabau de Madrit.

El juicio de Paris. Olio sobre lienzo. 215 x 331 cm 1904.

Cuadros y atras obras[editar | modificar o codigo]

Entre as suyas obras se pueden trobar:

Fuents y vinclos externos[editar | modificar o codigo]