Efecto hibernadero

De Biquipedia
Ir ta: navego, busca
Esquema sobre cantidatz d'enerchía que recibe l'atmosfera y la influencia de lo efecto hibernadero terrestre.(Texto en castellán).

Lo efecto hibernadero ye una situación de temperatura atmosferica mes alta que la que cabría esperar como resultau de lo efecto que producen ciertos gases (vapor d'augua, dioxido de carbonio, metano y oxidos de nitrochén) que son transparents a la radiación visible de lo Sol que los traviesa pero no a la radiación infrarroya emesa por la superficie que s'ha escalfau con la radiación visible, que ye tornada a la superficie de lo planeta mantenendo una temperatura relativament alta en los primers 12 km de l'atmosfera.

Lo efecto hibernadero ye muito gran en Venus. En la Tierra ye muito menor, y explica que presente una atmosfera a 15º C de meya en cuenta de los -18º C que cabría esperar si no bi hese una atmosfera con efecto hibernadero.

Lo efecto hibernadero ye un fenomen natural. Manimenos como conseqüencia de l'actividat humana y d'a contaminación atmosferica se produce una presencia mes gran de fases d'efecto hibernadero, tanto naturals (dioxido de carbonio), como contaminants. L'augmento de lo efecto hibernadero produce un escalfamiento global de lo clima.

Bibliografía[editar | editar código]