Cofradía de Jesús Camino del Calvario

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Cofradía de Jesús Camino del Calvario

Información cheneral
Establita 1938
Seu Basilica de Santa Engracia
Cofadres 1010
Pasos 2
Instrumentos Tambors, bombos, timbals y cornetas
Uniforme Caperucho blanco y tunica y capa granat

A Cofradía de Jesús Camino del Calvario (en aragonés Cofadría de Chesús Camín d'o Calvario) ye una cofadría d'a Semana Santa zaragozana.

Historia

D'entre a colla de chent que portiaba o paso de Chesus con a Cruz en o huembro, en a procesión de lo Viernes Santo de 1935, naixió a ideya de fer una cofradía enrededor d'ixe misterio. Lo 17 de febrero de 1938, fendo una misa en a capiella de Sant Antonio d'a Basilica de lo Pilar, se fació a suya fundación, estando iste lo suyo primer acto. Ibi-estieron decisiete d'os deciueito fundadors. En a nuei de de lo Chueves Santo d'ixe anyo procesioneron por primera vez dende a ilesia de Sant Caitano dica la Casa Pignatelli. A lo día siguient s'achunteron ta la procesión de lo Santo Entierro.

Bi plega l'anyada 1939, Chueves Santo, 6 d'abril. A primera procesión en a que se metieron l'habito. Dende iste mesmo anyo a cofadría, formata por cuaranta chirmans, ye filial d'a Muy Ilustre, Antiquísima y Real Hermandad de la Preciosísima Sangre de Nuestro Señor Jesucristo y Madre de Dios de Misericordia, Chirmandat d'a Sangre de Cristo.

Dos anyadas dimpués, en 1941 se fa o cambeo de día d'a suya procesión, que se treslada d'o Chueves Santo ta o Miércols Santo. Ye a primera vegata que se celebra la Cerimonia d'a Trobada chunto con a Chirmandat de Sant Chuaquín y d'a Virchen d'as Dolors en a ilesia de Sant Chaime. En os nuestros diyas a Trobada se fa en a Plaza d'o Pilar, estando encara hue un d'os intes mas emotivos y significaus d'a Semana Santa zaragozana. Tamién en iste anyo se bendice o suyo segundo paso tetular, La Tercera Caída feito por os tallers "Castellana" de Olot. En 1946 se cambea de seu ta la ilesia de Sant Chil.

En 1962, o 18 d'abril, se creya a sección de tambors con 12 tambors y 3 mas con timbals. En 1969 a cofadría fa atra vegata un cambeo de seu ta la Basilica de Santa Engracia, que ye a suya seu actual, la primera misa en ista basilica se fa o 2 de marzo de 1970.

En l'anyada de 1987 creyan una segunda procesión adedicada a lo suyo segundo paso, a procesión d'as Tres Cayitas que se celebra o Lunes Santo. O 2 de febrero de 1991 o Jesús con la Cruz a Cuestas, primer paso d'a cofadría estié cremau en a cripta d'a Basilica, anque se podió restaurar ta ixa mesma Semana Santa.

En os días d'a Semana Santa, aparti d'as procesions, os cofrades fan guardias recordando os pasos o Chueves y Viernes Santo en a ilesia de Sant Caitano y representan a la cofradía en atras procesions.

Actualment lo numero de chirmans plega ta os mil.

Jesús con la Cruz a Cuestas

Pasos

La Tercera Caída
  • Jesús con la Cruz a Cuestas: Obra de l'alcanyizano Tomás Llovet Pérez, de l'anyo 1818, dica 1958 bi'n heba atras cuatro feguras antimás de Chesús, pero se'n sacoron ta destacar mas a fegura d'iste zaguero. As antigas feguras que formaban o paso, antimás d'o Sinyor, yeran a Veronica, o Cireneu un soldau romano y un hebreu, fueron feitas por orden d'a Sangre de Cristo en 1823 por Pedro León, excepto a Veronica que la fació en 1824 Matías Ayerdi. Entre 1941 y 1959 nomás saliba en o Santo Entierro. Dica l'anyo 1974 ista imachen se veneraba en a capiella d'o Cristo d'a Cama en a ilesia de Santa Isabel, dende o 22 d'octubre iste anyo se tresladó ta Santa Engracia.
  • La Tercera Caída: Feita en os Tallers Castellana d'Olot, Chirona en 1941. De orichen yeran ueito as feguras que la formaban, inspirato en o cuadro de Rafael "El pasmo de Sicilia" d'o Museu d'o Prado de Madri, pero dos se tireron en 1966. D'antis mas a Guardia Pretoriana cusiraba o paso en a procesión d'a Trobada, a las vegatas debant d'iste y atras entazaga. A primera vegata en a que procesionoron os dos pasos d'a cofadría estió lo 2 d'abril de 1958.

Uniforme y emblema

Tunica blanca, en a capeza caperucho granat u tercerol granat ta la sección de bombos y birret granat ta la sección infantil. Guantes blancos y capa granat. L'habito ye inspirato en a cofadría sevillana de Nuestro Padre Jesús de las Penas

O emblema d'a cofadría ye una cruz con una corona de punchas entre os suyos brazos.


 
Cofadrías de Zaragoza

Calvario · Columna · Coronación · Crucifixión · Descendimiento · Despojado · Dolorosa · Ecce-Homo · Entrada · Esclavas · Eucaristía · Exaltación · Huerto · Humildad · Humillación · Llegada · Nazareno · Piedad · Prendimiento · Resucitado · Sangre de Cristo · Siete Palabras · Silencio · Verónica