Chovián

De Biquipedia
Ir ta: navego, busca
Chovián
Emperador d'o Imperio Román
Siliqua Jovianus.jpg
Moneda de Chovián

26 de chunio de 363-17 de febrero de 364
Predecesor Chulián l'Apostata
Succesor Valentinián I y Valent

Nombre real Marcus Opellius Macrinus
Naixencia 332
Sigidunum, Imperio Román
Muerte 17 de febrero de 364
Dadastana
Dinastía Dinastía choviana
Pai Varroniano

Chovián estió un emperador d'o Imperio Román. Ye naixito en l'anyo 332 de Sigidunum (actual Belgrado). Morió o 17 de febrero de 364 en Dadastana (entre Ancira y Nicea).

Yera un oficial cristián d'o exercito román de Chulián I l'Apostata que fue nombrato emperador dimpués d'a muerte d'o emperador en territorio persán o 26 de chunio de 363.

Mención en fuents navarras y aragonesas[editar | editar código]

En a traducción que Chuan Ferrández d'Heredia acomandó de "Historia Romana" de Paolo Diacono lo mencionan como Jovinián:

Et por aquel mérito(c) clamado a cavalleria puyó dentro en el poder de la perfectura pretoriana, por el laor del qual envés los cavalleros fué dado el Imperio a Valentinián, el qual diús Julian Agusto, co /f. 67r/ mo portás en sí la fe entrega de christiandat, como hera tribun de los escutarios, axí como es dicto, fuele mandado por el emperador sacrílego(d) que o sacrifició a los ýdoles o que dexás cavalleria. El qual de buen grado la dexó et no l'aguca mucho que, matado Julian et muerto Jovinián, Valentinián(e), el qual por el nombre de Iehsu Christo havía perdido el tribunado, el lugar del suyo persegidor(f) recibiió el Imperio. El qual, como ya en el .III. anyo rigiés el Imperio ab Valient su hermano, por prigos de su suegro et de la mugier, creá(g) Agusto su fiio Gracianno encara bien pubre.

En "Cronica d'Espaynna" de García d'Eugui lo nombran como Jobeniano:

[...] como Sapor, rey de Persia, sopo que Juliano era muerto allego sus huestes & vino a lidiar con Jobeniano [...]


Predecesor:
Chulián l'Apostata
Emperador d'o Imperio Román
363-364
Succesor:
Valentinián I y Valent