Glaciar rocoso

De Biquipedia
(Reendrezau dende Chelera rocosa)
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Un glaciar rocoso en Crugach Mountains (Alaska).

Un glaciar rocoso ye una masa formada por una mezcla de fragmentos rocosos angulosos y chelo que baixa por una versant a poca velocidat (dende cualques centimetros a cualques metros por anyo). Con lo tiempo, en unas mils d'anyadas, este desplazamiento chenera una morfolochía pareixida a una colada de lava, plegando a tener uns cuantos kilometros de longaria, especialment visible en los paisaches de montanya.

Lo termin "glaciar rocoso" puet fer que lo concepto se confunda con los glaciars verdaderos u con los glaciars cubiertos, muito diferents en morfolochía, estructura interna, dinamica y evolución temporal.

La formación de los glaciars rocosos ye un tema encara poco claro.

Glaciars rocosos en los Pireneus[editar | modificar o codigo]

Eixemplos de glaciars rocosos son la glaciar rocoso de las Rechanzadas (en Sant Chuan de Plan amán de lo ibón de la Solana), d'els Chiminucs (en Benás amán de Lardana), de Pombie (en la versant sudeste de Midi d'Ossau) y d'Argualas (en Sallent de Galligo y situau en un cul). Son encara activos los que bi ha en lo macizo de Pocetz u Lardana, los d'Argualas y los de la val de Besiberri. Se suposa que lo glaciar rocoso d'els Chiminucs se formó en la chicota edat de chelo.[1]

Referencias[editar | modificar o codigo]

  1. Fernando Biarge, José María García Ruiz, Ana Biarge Roca viva. El modelado del paisaje pirenaico. Diputación de Huesca, 2001. pp190-193