Briquet

De Biquipedia
Ir ta: navego, busca
Briquet de gas

Un briquet ye un dispositivo emplegato ta pretar fuego a unatra substancia que será a encargata de mantener a flama por mas tiempo.

Historia y tipos de briquetz[editar | editar código]

Os primers briquetz yeran un tubo, d'uns 6 a 8 milimetros de diametro (por un regular de latón), por a on que i pasaba una mecha de cotón. En unatro tubo paralelo bi heba una pedrenya d'encender mantenita con un muelle y un torniello contra una rueda estriata que, fendo-la chirar con o dido, produciba purnas que pretaban fuego a la mecha. Una vegata emplegata a brasa producita en a mecha, se ficaba ista aintro d'o suyo tubo con un tape enganchato en un filo d'arambre, que amortaba a brasa por sufocación (manca d'oxichén ta a combustión).

Os briquetz posteriors, no teneban mecha y yeran formatos por un deposito que almadazena o combustible (benzina, butano u atros), una pedreta que prevoca a purna y un mecanismo t'amortar a flama comodament quitando l'oxichén.

Os mas modernos no gosan emplegar a piedra, sino un sistema electronico que produce una purna. Duran muito menos que os de piedra, pero muito mas baratos.

Briquet ta fumarros en automobils[editar | editar código]

A mayoría d'os automobils tien un briquet electrico formato por un cable enreligato por a on que pasa una corrient de 15 a 20 amperios que en pocos segundons escalfa o briquet. Una vegada se torna de color narancha, ye capable d'encender o fumarro.

Commons-logo.svg
Se veigan as imáchens de Commons sobre briquetz.