Bardenas Reyals

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Bardenas Reyals

Envista de Castildetierra en bel meyo d'as Bardenas Reyals.
Datos chenerals
Tipo Parque Natural
Establiu
Superficie 33.267 ha
Situación
Latitut
Lonchitut
Mapa

As Bardenas Reyals de Navarra (en basco Nafarroako Errege Bardeak) son un parache natural semidisertico que s'estendilla por o sudeste de Navarra, en a comarca de Tudela (merindat de Tudela), con bellas 42.500 ha de terreno sin dengún nuclio urbán. As Bardenas se situgan en un punto equidistant entre a cordelera pirenenca y a cordelera Iberica y conforman un Parque Natural Protechito de 39.274 ha que dende o 7 de noviembre de 2000 fa parti d'a Reserva d'a biosfera.

Dende una perspectiva cheomorfolochica y cheobotanica las bardenas se dividen en tres zonas: Lo Plano, La Bardena Blanca y la Bardena Negra.[1]

O substrato cheolochico d'a zona ye formau por archilas, chesos y piedra d'arena, y o terreno ha estau muit erosionau por l'augua y l'aire creyando formas cheolochicas entre as que destacan os barrancos, os glacis, as plataformas estructurals como a Plana Negra, y cabezos que corresponden a pueyos testigo y antepueyos como o celebre Castildetierra.

Referencias[editar | modificar o codigo]

  1. (es) José Antonio Martínez: Las Bardenas Reales. Publicau en: Quercus, cuaderno nº 77, chuliol de 1992. pp 37-44.

Bibliografía[editar | modificar o codigo]

  • (es) José Antonio Martínez: Las Bardenas Reales. Publicau en: Quercus, cuaderno nº 77, chuliol de 1992. pp 37–44.

Vinclos externos[editar | modificar o codigo]