Arnau de Torroja

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Arnau de Torroja
Gran Mayestre d'o Temple

Escudo d'Armas d'Arnau de Torroja.
Reinau 1180-1184
Naixencia 1122
Solsona
Muerte 30 de setiembre de 1184
Verona
Predecesor Eudes de Saint Amand
Succesor Cherardo de Richefort
Dinastía Linache d'os Torroja

Arnau de Torroja naixiu de Solsona mas u menos en l'anyo 1122 y muerto en Verona o 30 de setiembre de 1184, estió un templer catalán que s'adubió a Gran Mayestre de la suya Orden entre 1180 y 1184 cuan morió.

Datos personals[editar | modificar o codigo]

Yera de lo linache de los Torroja, senyors de Solsona. No se conoix la calendata de naixencia, pero yera prou viello cuan morió o en 1184 en Verona, y ya teneba mes de 70 anyadas cuan lo esleyoron Gran Mayestre succedendo a Eudes de Saint Amand, muerto en captividat en Domás. Ya heba serviu a la orden muitos anyos enantes y heba estau mayestre templero d'Aragón y Provenza.

Carrera militar[editar | modificar o codigo]

Reconquiesta[editar | modificar o codigo]

La suya carrera militar se desembolicó primero y principalment en la Reconquiesta aragonesa. Atorgó Carta de población a Lecinacorba en 1177 a fuero de Zaragoza. No conoixeba la situación politica de los Estaus Latinos d'Orient, pero yera hombre tanau en la disciplina y funcionamiento de la suya orden.

Conflictos con los Hespitalers[editar | modificar o codigo]

Lo suyo mayestrato ye marcau por barallas entre templers y hespitalers, que iban ganando poder politico. Arnau de Torroja acceptó la meyación de lo Papa Lucio III y lo rei de Cherusalem Balduín IV pa rematar con ixas barallas fraticidas.

La situación politica se fació mes dificil en 1184, cuan Reinaldo de Châtillon saqueyó l'actual Chordania con aduya de cualques templers y hespitalers. Arnau demostró gran sabieza politica negociando con Saladín, que yera preparau pa vengar-se d'ixa incursión.

Embaixada en Europa[editar | modificar o codigo]

Ixe anyo Arnau de Torroja y lo gran mayestre hespitaler fuoron ta Europa pa demandar a los reis e a lo Papa que ninviasen una nueva cruzada, que feba falta pa defender los Estaus Latinos d'Orient, que yeran amenazaus por lo creixient poder de Saladín, que heba achuntau los musulmans locals. En este viache Arnau de Torroja prenió una malautía y morió en Verona, lo 30 de setiembre de 1184.

Vinclos externos[editar | modificar o codigo]


Predecesor:
Eudes de Saint Amand
Gran mayestre de l'Orden d'o Temple
1180 - 1184
Succesor:
Cherardo de Richefort