Aeropuerto de Madeira

De Biquipedia
Ir ta: navego, busca
Aeropuerto de Madeira
Aeroporto da Madeira runway.JPG
IATA: FNC - ICAO: LPMA
Sumario
Tipo d'aeropuerto Publico
Operador ANAM
Dentrata en servicio 1964
Ciudat/Isla Santa Cruz (Madeira)
Altaria 59 m; 194 ft
Coordenatas 32º 41' N 16º 46' W
Pistas
Endreza-cabeceras Longaria Superficie
m ft
05/23 2.781 9.110 Engudronata

L'aeropuerto Internacional de Madeira (codigo FNC ta a ciudat de Funchal), ocasionalment conoixito como aeropuerto de Funchal y como aeropuerto de Santa Catarina, ye o prencipal aeropuerto d'a Rechión Autonoma de Madeira, estando localizato en o municipio de Santa Cruz, en a isla de Madeira, existindo un atro en a isla de Porto Santo (PXO). Tien un gran movimento toristico provenient de toda Europa y, tamién un important movimento de carga ta proveyer a tot l'archipielago de Madeira.[1]

L'aeropuerto de Madeira fue inaugurato o 8 de chulio de 1964 con una pista de 1600 metros de largaria. O archipielago de Madeira ganó asinas nuevas conexions con o continent ya que dica alavez os viaches se feban en barco. O primer aterrizache d'un avión en a Madeira ye en l'anyo 1957, en una pista experimental en Santa Catarina.

Torre de control terminal

En 1972, debito a la incapacidat d'a chicota pista en recibir avions capables de transportar o fluxo de toristas que veniban ta a isla de Madeira, prencipió a pensar-se en una enamplación ta que fuese posible fer vuelos intercontinentals.[1] Un prochecto d'o incheniero Edgar Cardoso fue presentato y, a l'anyo venient, s'inauguró una nueva terminal, con capacidat ta 500 mil pasachers por anyo.

Entre 1982 y 1986 a pista fue enamplata a 1800 metros, enamplando-se tamién a plataforma d'estacionamiento d'avions.

Tanimientres, o incheniero António Segadães Tavares adaptó os estudeos de Edgar Cardoso y planificó una nueva enamplación d'a pista. Asinas, o 15 de setiembre de 2000 s'inauguara a pista con una largaria de 2781 metros. Ye construita parcialment sobre a mar, refirmando-se en 180 pilars.

Hue en día, l'aeropuerto ye qualificato para recibir avions Boeing 747 asinas como quasi qualsiquier tipo de avión civil, estando a prencipal puerta de dentrata de toristas en a rechión, asinas como de servicio de correu postal y a atros servicios urchents y esencials. Ye un aeropuerto internacional que tamién se fa servir en vuelos domesticos.

Referencias[editar | editar código]

  1. 1,0 1,1 (pt) MELLO, J. C. C. B. S., et al. Avaliação do tamanho de aeroportos portugueses com relações multicritério desuperação. Pesquisa Operacional, v. 25, n.2, p. 313-33, 2005.